niedziela, 6 listopada 2016

EclipseCommentator - program do formatowania komentarzy

     Po przejściu z języka i kompilatora BASCOM na rzecz języka C (kompilator AVR-GCC) nieustannie staram się poprawić swoje zdolności w zakresie programowania. Od dłuższego czasu pisałem biblioteki w bezpłatnym środowisku programistycznym Eclipse. Jednak pierwsze rezultaty moich starań, choć działające, nie satysfakcjonowały mnie. Wraz z upływem czasu wyrobiłem sobie nawyki i usystematyzowałem styl i sposób pisanych programów. Chciałem by pisane przez mnie programy były coraz lepsze, przejrzyste i czytelne dla innych. W związku z tym przeorganizowałem stare biblioteki oraz nowe tworzyłem już z pewną, przyjętą koncepcją. Jednym z kluczowych elementów tejże koncepcji są niejednokrotnie zaniedbywane przez programistów - komentarze. Jednak szybko okazało się, że nowy sposób komentowania jest czasochłonny i wymaga drobnych, lecz monotonnych obliczeń długości tekstu oraz znaków. Chcąc uwolnić się od tego problemu napisałem prosty programik, który sam oblicza długość właściwego komentarza i uzupełnia go podanym znakiem.
      Program ten ma na stałe wpisaną wartość jaką ma posiadać komentarz wynikowy - dokładnie jest to 115 znaków. Użytkownik podaje w konsoli swój komentarz, po czym obliczania jest jego długość, następnie różnica między wartością 115 a długością jest dzielona przez dwa. Wynikiem tych działań jest ilość znaków (jednego rodzaju np. "-") jakie zostają wpisane po obydwu stronach właściwego komentarza. Sformatowany tekst jest zwracany do konsoli skąd użytkownik może sobie go skopiować i wkleić do Eclipse'a. Ten prosty program znacząco przyśpieszył moją pracę więc może komuś się przyda :) Jest on dostępny do pobrania na GitHub'ie, pod poniższym linkiem:

1 komentarz: